Pierwszy raport zrównoważonego rozwoju Grupy Amica

01 kwietnia 2022

Grupa Amica po raz pierwszy prezentuje raport roczny, który spełnia międzynarodowe wytyczne w zakresie raportowania kwestii zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu. Poza częścią finansową dokument zawiera rozbudowaną część niefinansową, odnoszącą się do kwestii ESG. Zawarte w nim informacje za 2021 rok wskazują, że działania i inwestycje Grupy Amica są spójne z myśleniem o wpływie, jaki firma wywiera na swoje otoczenie środowiskowe i społeczne.

Raport za 2021 rok pierwszy raz uwzględnia wpływ zagadnienia ESG (Environment, Social, Governance) na rozwój, wyniki i sytuację biznesową Grupy Amica. W tym celu firma przeprowadziła badanie istotności z zastosowaniem rozbudowanego kwestionariusza dla różnych grup interesariuszy, z zachowaniem zasady podwójnej istotności. Podczas badania uwzględniono istotność finansową, czyli analizowano wpływ i ryzyko, jakie na Grupę wywiera środowisko i społeczeństwo, oraz istotność wpływu, czyli przeanalizowano jaki wpływ wywiera Grupa Amica na zagadnienia środowiskowe i społeczne. W proces tworzenia raportu zostały zaangażowane wszystkie spółki należące do Grupy w Polsce i za granicą.

– To pierwszy w Grupie Amica tak duży raport uwzględniający odniesienie się do nowych wymogów sprawozdawczych w zakresie informacji niefinansowej. Spełnia międzynarodowe wytyczne GRI w zakresie raportowania kwestii zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu, a także jest dostosowany do wymogów przyszłej dyrektywy CSRD. Co jednak ważne, raport jest częścią całego strategicznego podejścia do naszego biznesu przez pryzmat celów zrównoważonego rozwoju. Zostaną one uwzględnione zarówno w strategii środowiskowej, nad którą trwają obecnie prace, jak i nowej wieloletniej perspektywie rozwoju dla całej Grupy Amica – wyjaśnia Michał Rakowski, członek zarządu ds. finansowych i zasobów ludzkich w Grupie Amica.

W opublikowanym 31 marca 2021 roku raporcie polski producent AGD po raz pierwszy prezentuje także informacje dotyczące unijnej Taksonomii działalności zrównoważonej środowiskowo. Odnoszą się one do obrotu, nakładów inwestycyjnych i wydatków operacyjnych Grupy. Istotnie została rozbudowana także część środowiskowa raportu, która prezentuje podejście firmy do środowiska naturalnego i zmian klimatu. Uwzględnia m.in. zasady ekoprojektowania, wskazuje ryzyka klimatyczne oraz objaśnia zarządzanie surowcami i odpadami.

W nowym podejściu zgodnym z wytycznymi GRI zostały zaprezentowane także informacje odnoszące się do miejsca pracy, w tym rozwoju i edukacji pracowników oraz zarządzania różnorodnością, a także do zaangażowania społecznego. W 2021 roku Grupa Amica przekazała 2,7 mln zł na inicjatywy społeczne i programy, których beneficjentem są ogólnopolskie i lokalne społeczności.

– To duża zmiana w naszej dotychczasowej komunikacji z interesariuszami zewnętrznymi i wewnętrznymi. Nowe podejście do raportowania zwiększa naszą transparentność i buduje zaufanie do nas jako spółki giełdowej, partnera biznesowego i społecznego, pracodawcy, czy w końcu producenta AGD. Pokazujemy w nim nasze silne strony, ale też te, które wymagają dalszych prac. Dlatego traktujemy ten raport nie tylko jako podsumowanie działalności w 2021 roku, ale też zobowiązanie do dalszego rozwoju – dodaje Maciej Krzysztoszek, menedżer komunikacji korporacyjnej i ESG w Grupie Amica.

Raport zrównoważonego rozwoju (raport niefinansowy) powstał we współpracy z firmą doradczą MATERIALITY i stanowi część raportu rocznego dostępnego w serwisie relacji inwestorskich Grupy Amica oraz w załączniku poniższej informacji.


Grupa Amica to największy polski producent sprzętu gospodarstwa domowego i jedna z najbardziej uznanych polskich firm notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W swojej ofercie posiada pełną gamę urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się użytecznością, jakością, wyglądem i innowacyjnością. Około 75% skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży produktów i towarów Grupa uzyskuje dzięki aktywności na około 70 rynkach zagranicznych. Amica jest laureatem wielu prestiżowych nagród, zarówno polskich, jak i międzynarodowych, m.in. Red Dot Design Award: Best of the Best. Wśród portfolio marek Grupy Amica znajdują się także zagraniczne marki Gram, Hansa, CDA oraz Fagor.

raport2021

raport2021 (0.5 MB)

Skonsolidowany Raport Roczny 2021

Skonsolidowany Raport Roczny 2021 (15.2 MB)

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.